Våre spesialister
Synovate har følgende avdelinger
Politikk og Samfunn: offentlig sektor, organisasjoner og politikk med ekspertise på opinionsmålinger, sosiokulturell innsikt, service målinger , omdømmeundersøkelser og scenario prosesser.
Service og tjenester: produktutvikling/produktoptimalisering, merkevarebygging, profilmålinger og reklame, b2b, service, bank/forsikring/finans, it/telecoms og kraft med ekspertise på kundeundersøkelser, lojalitet, klimamålinger, profilmåling, beslutningssystemer.
Food & Retail: dagligvareprodusenter og detaljister/distribusjon med ekspertise på markedskartlegging, reklame, service og kvalitetsmålinger, profilmålinger, produktutviklingsundersøkelser og kundeundersøkelser/mystery shopping/exit undersøkelser og category management.
Media: media generelt, mediabyråer og reklamebyråer med ekspertise på alle typer medieanalyser, nasjonale leserundersøkelser, analysesystemer, markedskommunikasjon og video/internett.
Kvalitativ analyse: dybdeinnsikt i atferd og i motiver for atferd (inkl. valg av varer og tjenester). Evaluering fra brukerperspektiv av produkter, tjenester og kommunikasjon. Innsikt i brukeres, velgeres og medarbeiders forventninger. Forståese av kultur, trender og sosiale prosesser i samfunnet.
Sponsoring: effektmåling av sponsing. Avdelingen har spesialprodukter som Sponsorbarometeret, SponsTest, SponsorIndex, SponsorTrends mm.
Kompetanseteam
Metoderådgivning
Erik Dalen, Ottar Hellevik, Bjørn Kvernberg
Shopper research/Butikkundersøkelser
Per Nipedal, Gry Soløy
Relasjon og kundeutvikling/Kundetilfredshet /Profilundersøkelser
Jan Behrens, Karl Jørgen Tofte
Innovasjon og produktutvikling
Gry Soløy, Paal Melbye
Barn og ungdom
Mona Nilsen, Jens Ottar Stærkebye
Media
Bjørn Kvernberg, Katrine S Andersen, Mona Nilsen, Bente Dahlum
Segmentering og målgruppeanalyse
Karl Jørgen Tofte, Jan Behrens, Erik Dalen, Bjørn Kvernberg, John Spilling, Lasse Thorkildsen
Samfunn og omgivelser
Erik Dalen, Lasse Thorkildsen
Merkevare og posisjonering
Karl Jørgen Tofte, Bjørn Kvernberg
Mat og drikke
John Spilling, Gry Soløy, Hans Øivind Dalby
Bank, finans og forsikring
Erik Lindsay Griffin
Callsenter/Kundeservice
Erik Lindsay Griffin
Klima og miljø
Lise C Lehne, Erik Lindsay Griffin
Kvalitative metoder
Lasse Thorkildsen, Lene Thorsen, Kristine Kjeldsen, Bjørn Henning Andersen
Kommunikasjon og reklame
Katrine Steen Andersen, Bjørn Kvernberg, Lise Garvick
Internett- og webundersøkelser
Rune Eilertsen, Geir Tommy Hoset, Kjetil T. Strømseth
Medarbeiderundersøkelser
Erik Dalen, Wenche Berntsen
Healthcare
Hans Øyvind Dalby, Bjørn Henning Andersen
Sponsing
Kjetil T. Strømseth
Datainnsamling
Arild Sæle
Omdømmeundersøkelser
Erik Dalen, Lasse Thorkildsen