Våre spesialister


Synovate har følgende avdelinger

Politikk og Samfunn: offentlig sektor, organisasjoner og politikk med ekspertise på opinionsmålinger, sosiokulturell innsikt, service målinger , omdømmeundersøkelser og scenario prosesser.

Service og tjenester: produktutvikling/produktoptimalisering, merkevarebygging, profilmålinger og reklame, b2b, service, bank/forsikring/finans, it/telecoms og kraft med ekspertise på kundeundersøkelser, lojalitet, klimamålinger, profilmåling, beslutningssystemer.

Food & Retail: dagligvareprodusenter og detaljister/distribusjon med ekspertise på markedskartlegging, reklame, service og kvalitetsmålinger, profilmålinger, produktutviklingsundersøkelser og kundeundersøkelser/mystery shopping/exit undersøkelser og category management.

Media: media generelt, mediabyråer og reklamebyråer med ekspertise på alle typer medieanalyser, nasjonale leserundersøkelser, analysesystemer, markedskommunikasjon og video/internett.

Kvalitativ analyse: dybdeinnsikt i atferd og i motiver for atferd (inkl. valg av varer og tjenester). Evaluering fra brukerperspektiv av produkter, tjenester og kommunikasjon. Innsikt i brukeres, velgeres og medarbeiders forventninger. Forståese av kultur, trender og sosiale prosesser i samfunnet.

Sponsoring: effektmåling av sponsing. Avdelingen har spesialprodukter som Sponsorbarometeret, SponsTest, SponsorIndex, SponsorTrends mm.



Kompetanseteam

Metoderådgivning
Erik Dalen, Ottar Hellevik, Bjørn Kvernberg

Shopper research/Butikkundersøkelser
Per Nipedal, Gry Soløy

Relasjon og kundeutvikling/Kundetilfredshet /Profilundersøkelser
Jan Behrens, Karl Jørgen Tofte

Innovasjon og produktutvikling
Gry Soløy, Paal Melbye

Barn og ungdom
Mona Nilsen, Jens Ottar Stærkebye

Media
Bjørn Kvernberg, Katrine S Andersen, Mona Nilsen, Bente Dahlum

Segmentering og målgruppeanalyse
Karl Jørgen Tofte, Jan Behrens, Erik Dalen, Bjørn Kvernberg, John Spilling, Lasse Thorkildsen

Samfunn og omgivelser
Erik Dalen, Lasse Thorkildsen

Merkevare og posisjonering
Karl Jørgen Tofte, Bjørn Kvernberg

Mat og drikke
John Spilling, Gry Soløy, Hans Øivind Dalby

Bank, finans og forsikring
Erik Lindsay Griffin

Callsenter/Kundeservice
Erik Lindsay Griffin

Klima og miljø
Lise C Lehne, Erik Lindsay Griffin

Kvalitative metoder
Lasse Thorkildsen, Lene Thorsen, Kristine Kjeldsen, Bjørn Henning Andersen

Kommunikasjon og reklame
Katrine Steen Andersen, Bjørn Kvernberg, Lise Garvick

Internett- og webundersøkelser
Rune Eilertsen, Geir Tommy Hoset, Kjetil T. Strømseth

Medarbeiderundersøkelser
Erik Dalen, Wenche Berntsen

Healthcare
Hans Øyvind Dalby, Bjørn Henning Andersen

Sponsing
Kjetil T. Strømseth

Datainnsamling
Arild Sæle

Omdømmeundersøkelser
Erik Dalen, Lasse Thorkildsen

Siste Nytt

Synovates partibarometer

Høyre får størst oppslutning på denne målingen og fortsetter fremgangen med 2,3 prosentpoeng til 32,7. Til sammen ville Høyre og FrP fått nesten rent flertall (84 mandater).

Meteorologisk institutt fikk Omdømmeprisen for 2011

Meteorologisk institutt får prisen på grunnlag av det fantastiske resultat at de har inntatt 1. plassen i rangering av offentlige etater på ”Totalinntrykk” seks år på rad, fom. 2006 tom. 2011


I vårt eget magasin kan du lese om hvordan våre undersøkelser påvirker og forandrer verden.

>>

Dokumentasjon

27.10.2011 - Hvor viktig er omdømme i offentlig sektor?

Forsvarets omdømmekampanje - Tom Ovind/Stine E. Grøndahl

25.08.2011 - Fagdag 2011

Flytogstandard - Øyvind Brekke

Den Presterende Forbruker - Ole Petter Nyhaug (ta kontakt med Tom Hansen)

11.05.2011 - Etisk handel

Etiske Innkjøp - Culina

Etisk handel i praksis - IEH

20.01.2011 - Trender 2011

Kjetil Strømseth - Global Trend Study

Erik Griffin - Klimaløfter 2011

18.11.2010 - Trender og utviiklingskrefter i det norske samfunn

Erik Dalen - Norsk Monitor

Smakebiter - Norsk Monitor

Velkommen til Synovate Norge

Synovate er undersøkelsesdelen i det internasjonale kommunikasjons- og analyseselskapet Aegis Group pls. I Synovate samler vi informasjon for å gi våre kunder nødvendig innsikt i utviklingen av merkevarer, produkter og kunderelaterte strategier. Vi er et selskap uten grenser og har kontorer i over 60 land.

Gjennom vår tilnærming ”Research reinvented” binder vi de beste globale analyseressursene sammen med vår personlige service, lokalkunnskap og fleksibilitet. Vi organiserer arbeidet i team og gjennom prosesser som møter våre kunders spesielle behov.

I Synovate står kunden på toppen av organisasjonskartet og dette tvinger oss til å utvikle stadig nye og mer innovative analyseløsninger som kan bidra til å forutsi fremtidige forretningsresultater for våre kunder.

Les mer om Synovate >>

|