Kvalitativt senter


Kvalitative metoder har hatt en stor økning de siste 10-15 årene innenfor mange ulike forskningsområder (markedsføring, psykologi, medisin, sosiologi, sosialantropologi). Alle prognoser tyder på at bruk av kvalitative undersøkelser vil fortsette å øke i fremtiden.

Synovate har lang og bred erfaring med kvalitative markedsundersøkelser.  Vi arbeider med et bredt spekter av ulike kunder både innen privat og offentlig sektor og våre dyktige kvalitative markedsforskere påtar seg alle type kvalitative undersøkelser i hele Norge. Synovate har også lang erfaring med å gjennomføre og koordinere internasjonale undersøkelser.

Senteret har stor kapasitet og en lang rekke fasiliteter som gjør det mulig å tilpasse undersøkelsene til det enkelte prosjekt, og dermed gi best mulig innsikt i temaer og problemstillinger som skal belyses. Alle deltakere blir tatt i mot i en lys og vennlig resepsjon – med tilliggende kantine/kjøkken, som gir deltakere og oppdragsgivere en menybasert bevertning. Senteret kan håndtere tre prosjekter parallelt, og er godt egnet for større workshops, og for alle typer gruppesamtaler og dybdeintervjuer. Alle rommene er grundig lydisolert, og har avansert utstyr for observasjon, registrering og simultanoversettelse. Intervjuer og gruppesamtaler blir tatt opp digitalt (DVD og video).

Kvalitativ research er et område hvor det er mange aktører som tilbyr sine tjenester. For kunden kan det være vanskelig å vurdere kvaliteten på de ulike tilbydernes tjenester. For Synovate Kvalitativ har det derfor vært viktig å bygge opp et profesjonelt apparat som sikrer kunden kvalitet gjennom hele prosessen. Vi skreddersyr hver undersøkelse etter kundenes respektive behov og problemstilling og ber alltid kundene fylle ut evalueringsskjema etter endt prosjekt.

Eksempler på interessante problemstillinger Synovate Kvalitativt har bidratt til å belyse de siste 12 mnd, er:
 
Hvorfor er vår markedsandel høyere i Norge enn i andre land? (Dagligvareprodukt)
Hvordan skal vi politikere utforme kommunens aktivitetstilbud til våre tenåringer for å motvirke rusmisbruk blant unge i størst mulig grad? (Offentlig sektor)
Hvordan bygges merkelojalitet mest effektivt blant brukerne i denne produktkategorien (Forbrukertjenester)

For dialog om kvalitative undersøkelser eller for en omvisning i Synovates nye kvalitative senter, ta kontakt med din konsulent i Synovate, eller direkte med leder for Synovate Kvalitativt, Lasse Thorkildsen, , e-post

Relaterte produkter og metoder


Synovate Kvalitativt
Kvalitativt senter
Web Lab

Siste Nytt

Synovates partibarometer

Høyre får størst oppslutning på denne målingen og fortsetter fremgangen med 2,3 prosentpoeng til 32,7. Til sammen ville Høyre og FrP fått nesten rent flertall (84 mandater).

Meteorologisk institutt fikk Omdømmeprisen for 2011

Meteorologisk institutt får prisen på grunnlag av det fantastiske resultat at de har inntatt 1. plassen i rangering av offentlige etater på ”Totalinntrykk” seks år på rad, fom. 2006 tom. 2011


I vårt eget magasin kan du lese om hvordan våre undersøkelser påvirker og forandrer verden.

>>

Dokumentasjon

27.10.2011 - Hvor viktig er omdømme i offentlig sektor?

Forsvarets omdømmekampanje - Tom Ovind/Stine E. Grøndahl

25.08.2011 - Fagdag 2011

Flytogstandard - Øyvind Brekke

Den Presterende Forbruker - Ole Petter Nyhaug (ta kontakt med Tom Hansen)

11.05.2011 - Etisk handel

Etiske Innkjøp - Culina

Etisk handel i praksis - IEH

20.01.2011 - Trender 2011

Kjetil Strømseth - Global Trend Study

Erik Griffin - Klimaløfter 2011

18.11.2010 - Trender og utviiklingskrefter i det norske samfunn

Erik Dalen - Norsk Monitor

Smakebiter - Norsk Monitor

Velkommen til Synovate Norge

Synovate er undersøkelsesdelen i det internasjonale kommunikasjons- og analyseselskapet Aegis Group pls. I Synovate samler vi informasjon for å gi våre kunder nødvendig innsikt i utviklingen av merkevarer, produkter og kunderelaterte strategier. Vi er et selskap uten grenser og har kontorer i over 60 land.

Gjennom vår tilnærming ”Research reinvented” binder vi de beste globale analyseressursene sammen med vår personlige service, lokalkunnskap og fleksibilitet. Vi organiserer arbeidet i team og gjennom prosesser som møter våre kunders spesielle behov.

I Synovate står kunden på toppen av organisasjonskartet og dette tvinger oss til å utvikle stadig nye og mer innovative analyseløsninger som kan bidra til å forutsi fremtidige forretningsresultater for våre kunder.

Les mer om Synovate >>

|