Våre analyseverktøy


Metode- og produktrepertoaret innen markedsforskning er meget stort og variert. Hva slags metode man velger avhenger av blant annet type problemstilling og målgruppe.

Arbeidsmiljø- og internundersøkelser
Arbeidsmiljø- og medarbeiderundersøkelser
Job Monitor
Barn- og ungdomsundersøkelser
Barn og ungdom
Småbarn
Befolkningsundersøkelser
Telefon Omnibus
Personlig Omnibus
WEB-omnibus
E-base
Store Norske Forbrukerundersøkelsen
Norsk Monitor
Senior Undersøkelsen
Politisk barometer
Norsk medieindex/målgruppeindex - MMIMS
Norsk Spisefakta
Merkevare - og segmentering
Merkevare og kommunikasjon
Brand Advisor: Merkevareprosesser og - rådgivning
Pin Point:  Posisjoneringskart og driveranalyser
Brand Value Creator: Merkevaremodell basert på merkestyrke og markedssbarrierer
Censydiam: Kvalitativ merkeinnsikt
CCL: Motivbasert markedssegmentering
Brand Vision: Merketracker
Kommunikasjon og reklame
Norsk medieindex/målgruppeindex - MMIMS
E-base
AdCheck: kommunikasjonstesting
BrandVision: reklametracker
Kvalitative undersøkelser - Gruppesamtaler
Kvalitativt testsenter
Kvalitative metoder og moderatorer
Online fokusgrupper
Web Lab
Observasjon
Mediaundersøkelser
Fagpresseundersøkelsen
Offisielle lesertall for magasiner og ukeblader
Norsk medieindex/målgruppeindex - MMIMS
Store Norske Forbrukerundersøkelsen
Næringslivsundersøkelser
ICC: Improving Customer Capital
Næringslivsomnibus
Profil store Norske bedrifter
Paneler/webpaneler
E-base
Profil- og omdømmeundersøkelser
Profilundersøkelse - Store Norske bedrifter
Profilundersøkelse - Norske etater og organisasjoner
Omgivelsesregnskap
Store Norske Forbrukerundersøkelsen
Konsept- og produktutvikling
MarketQuest: metoder for å teste nye konsepter/produkter
Konsept- og produkttesting
Kundelojalitet
Customer Experience
Lojalitet

Sponsorundersøkelser
Synovate Sponsoring
 

Siste Nytt

Synovates partibarometer

Høyre får størst oppslutning på denne målingen og fortsetter fremgangen med 2,3 prosentpoeng til 32,7. Til sammen ville Høyre og FrP fått nesten rent flertall (84 mandater).

Meteorologisk institutt fikk Omdømmeprisen for 2011

Meteorologisk institutt får prisen på grunnlag av det fantastiske resultat at de har inntatt 1. plassen i rangering av offentlige etater på ”Totalinntrykk” seks år på rad, fom. 2006 tom. 2011


I vårt eget magasin kan du lese om hvordan våre undersøkelser påvirker og forandrer verden.

>>

Dokumentasjon

27.10.2011 - Hvor viktig er omdømme i offentlig sektor?

Forsvarets omdømmekampanje - Tom Ovind/Stine E. Grøndahl

25.08.2011 - Fagdag 2011

Flytogstandard - Øyvind Brekke

Den Presterende Forbruker - Ole Petter Nyhaug (ta kontakt med Tom Hansen)

11.05.2011 - Etisk handel

Etiske Innkjøp - Culina

Etisk handel i praksis - IEH

20.01.2011 - Trender 2011

Kjetil Strømseth - Global Trend Study

Erik Griffin - Klimaløfter 2011

18.11.2010 - Trender og utviiklingskrefter i det norske samfunn

Erik Dalen - Norsk Monitor

Smakebiter - Norsk Monitor

Velkommen til Synovate Norge

Synovate er undersøkelsesdelen i det internasjonale kommunikasjons- og analyseselskapet Aegis Group pls. I Synovate samler vi informasjon for å gi våre kunder nødvendig innsikt i utviklingen av merkevarer, produkter og kunderelaterte strategier. Vi er et selskap uten grenser og har kontorer i over 60 land.

Gjennom vår tilnærming ”Research reinvented” binder vi de beste globale analyseressursene sammen med vår personlige service, lokalkunnskap og fleksibilitet. Vi organiserer arbeidet i team og gjennom prosesser som møter våre kunders spesielle behov.

I Synovate står kunden på toppen av organisasjonskartet og dette tvinger oss til å utvikle stadig nye og mer innovative analyseløsninger som kan bidra til å forutsi fremtidige forretningsresultater for våre kunder.

Les mer om Synovate >>

|