Om Synovate


Synovate er representert i 62 land, alle verdensdeler og har over 6000 ansatte.

I Norge er vi over 90 faste medarbeidere og har ett stort landsomfattende intervju-korps!

Synovate er et av verdens største selskaper innen markedsanalyse- og rådgivning. Synovate utgjør undersøkelsesdelen i det internasjonale kommunikasjons- og undersøkelseskonsernet AEGIS GROUP, som er notert på London børsen. Vi har som filosofi å sette den lokale kunden i sentrum.
 
Du kan lese mer om Synovate på , eller med din kontaktperson i Synovate.


Ulf Andersen
Administrarende direktør

Kvalitetsstyringssystem og ISO 20252:2006
Ved bruk av det beste innen moderne teknologi og med solide kvalitetssikringsprosesser sikrer vi høy kvalitet og leveringspresisjon på alle tjenester. Alle rutiner og prosesser som benyttes internt ligger på eget Intranett.

Kvalitetsrutiner i hele prosjektet
Synovate ble første gang sertifisert i 2001. Slik har Synovate svært strenge egendefinerte rutiner for sikring av og kontroll med kvalitet. Vårt verdigrunnlag er pålitelighet og kompetent definert som kjerneverdier – verdier som forplikter den enkelte og organisasjonen som helhet i forhold til kvalitet. I den grad det er mulig å diskutere kvalitetsrutiner i faglige bransjedebatter ovenfor klienter, er også Synovate sterkt engasjert og toneangivende i dette. Dessverre viser det seg ofte som en ikke ubetydelig utfordring å diskutere kvalitet knyttet til design, gjennomføring og tolkning av markedsanalyse. Dette fordi kjøpersiden (svært) ofte ser på markedsanalyse som synonymt med kostnader knyttet til datainnsamling, og ikke ser verdikjeden fra problemdefinering, via målgruppedefinisjon og undersøkelsesdesign, til gjennomføring og så til analyser (veiing og bruk av statistiske analyser) og anvendelse av informasjon. Dette er ofte en kompleks verdikjede der aktiviteter henger svært tett sammen. Selv den beste statistiker kan ikke ”redde” et prosjekt der det er begått feil eller det foreligger mangler ved spørreskjema eller utvalgsdefineringen. Tilsvarende kan ikke den beste utvalgsplan, ”redde” et dårlig designet spørreskjema.

Siste Nytt

Synovates partibarometer

Høyre får størst oppslutning på denne målingen og fortsetter fremgangen med 2,3 prosentpoeng til 32,7. Til sammen ville Høyre og FrP fått nesten rent flertall (84 mandater).

Meteorologisk institutt fikk Omdømmeprisen for 2011

Meteorologisk institutt får prisen på grunnlag av det fantastiske resultat at de har inntatt 1. plassen i rangering av offentlige etater på ”Totalinntrykk” seks år på rad, fom. 2006 tom. 2011


I vårt eget magasin kan du lese om hvordan våre undersøkelser påvirker og forandrer verden.

>>

Dokumentasjon

27.10.2011 - Hvor viktig er omdømme i offentlig sektor?

Forsvarets omdømmekampanje - Tom Ovind/Stine E. Grøndahl

25.08.2011 - Fagdag 2011

Flytogstandard - Øyvind Brekke

Den Presterende Forbruker - Ole Petter Nyhaug (ta kontakt med Tom Hansen)

11.05.2011 - Etisk handel

Etiske Innkjøp - Culina

Etisk handel i praksis - IEH

20.01.2011 - Trender 2011

Kjetil Strømseth - Global Trend Study

Erik Griffin - Klimaløfter 2011

18.11.2010 - Trender og utviiklingskrefter i det norske samfunn

Erik Dalen - Norsk Monitor

Smakebiter - Norsk Monitor

Velkommen til Synovate Norge

Synovate er undersøkelsesdelen i det internasjonale kommunikasjons- og analyseselskapet Aegis Group pls. I Synovate samler vi informasjon for å gi våre kunder nødvendig innsikt i utviklingen av merkevarer, produkter og kunderelaterte strategier. Vi er et selskap uten grenser og har kontorer i over 60 land.

Gjennom vår tilnærming ”Research reinvented” binder vi de beste globale analyseressursene sammen med vår personlige service, lokalkunnskap og fleksibilitet. Vi organiserer arbeidet i team og gjennom prosesser som møter våre kunders spesielle behov.

I Synovate står kunden på toppen av organisasjonskartet og dette tvinger oss til å utvikle stadig nye og mer innovative analyseløsninger som kan bidra til å forutsi fremtidige forretningsresultater for våre kunder.

Les mer om Synovate >>

|